Strona 1 z 1

Warsztat

: 07 cze 2012, 23:24
autor: hejtyniety
Porozmawiajmy o technicznych aspektach podczas turystyki rowerowej, ale nie tylko. Jest dużo ciekawych narzędzi, dzięki którym w prosty sposób można zrobić skomplikowane rzeczy. najbliższych dniach uzupełnię trochę z mojego podwórka, a na razie ciekawy sposób na wyprawowy klucz do kaset:


Czekam na Wasze propozycję ;-)

: 08 cze 2012, 12:24
autor: Kopek
Ja ostatnio kupując zestaw rowerowy w Aldim dowiedziałem się o istnieniu przyrządów do ściągania opony. Przy zdejmowaniu opony, która była już wcześniej zdejmowana sprawdziły się jak ta lala. Jednak przy oponie "dziewiczej" wszystkie 3 przyrządy połamałem :P. Nimniej jednak przyrządziki fajne i napewno kupie nowe. Pewnie cos źle robiłem i dlatego połamałem.

: 08 cze 2012, 15:20
autor: BRAT_MIH
Kup łyżki Pedros, zajmują mało miejsca, wciskane są jedna w drugą. Mają wieczystą gwarancję, jak połamiesz idziesz do sklepu i dostajesz za połamaną drugą.

: 09 cze 2012, 08:19
autor: hejtyniety
Jeżeli mamy problem ze zdjęciem opony dobrym pomysłem jest psiknięcie boku preparatem do opon samochodowych - polepsza to poślizg i ułatwia ściąganie. Do tego oczywiście konserwuje i daje ładny glanc ;-)

: 09 cze 2012, 13:27
autor: Kopek
BRAT_MIH pisze:Kup łyżki Pedros
Kupiłem :P. Ale szerokie są. Drugiej wcisnąć już nie mogłem. Widelcem se pomogłem :D

: 09 cze 2012, 17:16
autor: Dąb
A odwrotnie jak nie możemy opony założyć, delikatnie smarujemy rant , mydłem w płynie albo płynem do naczyń.

: 12 cze 2012, 00:03
autor: Thorgal
Jakie wy opony macie że nie możecie ich własnoręcznie ściągnąć? Wiele razy zmieniałem opony w niejednym rowerze i jakoś nie miałem z tym większych problemów.

: 12 cze 2012, 01:05
autor: BRAT_MIH
Wąskie Kolego :) Wąskie ciężej ściągnąć, na wysokiej obejmie szczególnie. Zresztą plastikowa łyżka to szybka, wygodna robota. I bezpieczna dętka.

: 12 cze 2012, 06:13
autor: hejtyniety
Tu nie ma reguły dotyczącej szerokości opony - po prostu czasami drobne różnice między felgą a oponą skutecznie uniemożliwiają jej swobodne zdjęcie. Niekiedy winą jest lekko sparciała guma, czasami nadlewki na oponie, a innym razem po prostu nieproporcjonalnie wysoki rant felgi..

Tak się zdarza i trzeba sobie z tym radzić ;-)

: 12 cze 2012, 07:12
autor: Kopek
hejtyniety pisze:Tak się zdarza i trzeba sobie z tym radzić ;-)
A juz myślałem, że ze mnie taka łolama :-P .

: 12 cze 2012, 08:08
autor: Zirkau
Warsztat, nie warsztat.
Pytanie: z kół notorycznie schodzi powietrze
Felga: 622-42 z wysokim profilem, opony 700x40cc Dębica

Wymieniłem dętki na nowe choć stare wydają się dobre (tj. po napompowaniu i próbie wodnej trzymają powietrze, nie zostawiałem ich samych napompowanych na czas dłuższy niż 4h) , sprawdziłem wentyle oraz opony, felgi,- wszystko gładkie, bez zadziorów. Dwa dni i w kole powietrza znów brak. Co można jeszcze sprawdzić, co sprawdzić kolejny raz i czego szukać?

: 12 cze 2012, 08:47
autor: hejtyniety
talk z dętki może "zawieszać" wentyle - trudna do znalezienia usterka. Ja przecieram wszystko olejem silikonowym i liczę na to, że pomoże, bo niestety nie zawsze tak jest...

Spróbuj jeszcze nabić same dętki do dużego ciśnienia, tak, żeby zrobiły się z nich wielkie balony - być może masz gdzieś jakąś chropowatość, która minimalnie przeciera kiszkę - uszkodzenie za małe, żeby było widać w wodzie. Kiedy zrobi się balon guma się naciągnie i powinno być słychać skąd to ucieka.

: 12 cze 2012, 09:23
autor: Kopek
Przy próbie wodnej spróbuj jeszcze ponaciągać dętkę. Ja jadąc złapałem kapcia. Napompowałem i prowadziłem jeszcze z kilometr, dopóki mnie transport nie zabrał. Dzień później dętka trzymała dalej powietrze. Co u licha, pomyślałem. Wsadziłem pod wodę i zero bąbli. Dopiero gdy ponaciągałem dętkę zaczęło lecieć. Okazało się, że nie dopatrzyłem przy poprzednim razem w oponę wlazło jedno takie dziadostwo i w czasie jazdy przetarło gumę. Gdy był nacisk powietrze schodziło ale gdy stała spokojnie nie było ubytku. Może masz jakąś mikroskopijną dziurkę.

: 13 cze 2012, 15:15
autor: BRAT_MIH
Może te wentyle co masz nie trzymają ciśnienia jakie fundujesz oponce :) Jaki to rodzaj: Dunlop, Presta, Schrader ?