szerokość wózka zależna od szerokości łódki. Gotowca dostaniesz w cenie od 200 zł. Kółka w tym są najdroższe.
Łódka lepiej symetryczna. Zamiast środkowej rozpórki może byc oczywiście dodatkowe siedzenie.
Gdy płyniesz samotnie, siedzisz na siedzisku szlakowego (bliżej środka niż siedzisko sternika). Ogólnie, łódka podczas płynięcia musi być tak wytrymowana, że minimalnie większy ciężar winien być na tyle - wtedy to ty sterujesz a nie łódka Tobą.
Podczas pływania solo, będąc na siedzisku sternika masz niedociążony dziób. Wówczas albo siadasz bliżej środka (wygodnie wówczas korzystać z ławeczki szlakowego, tylko siedząc odwrotnie lub dorzucić bagaże na dziób).
Kształt dna - bardziej obły niż płaskie, choć płaskie to dużo większa stabilność początkowa.
Kil - jeśli zamierzasz pływać po jeziorach, to z kilem warto. Jeśli rzeki, to kil zaczyna być przeszkodą. ( jak wiadomo ruch opisuje się teorią względności. I tak jest tutaj. Tyle że na stojącej wodzie siły działają na część nadwodną głownie np. poprzez wiatr, tak na płynącej bardziej na część podwodną czyli kil. Co z tego wynika? Trudności lub ich względny brak, w manewrowaniu łodzią).
Zasada: kil pomaga utrzymać kierunek płynięcia? Znaczy się trzeba więcej wysiłku wiosłem, by skręcać
Brak kilu - łatwość skrętu. Znaczy się trudniej utrzymać kierunek płynięcia.
Pytanie z kilem czy bez, to jak na forum surwiwalowym - jaki nóż do lasu
