www.reconnet.pl Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nasze moto zabaweczki
Autor Wiadomość
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-19, 07:34   

Może nie do końca w temacie, ale pochwalę się ;) a co, nowy zakup

_________________
Carpe Diem
 
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-19, 07:56   

Hm, to nie wygląda na lekką 250 :D

Opisz dokładniej tą motorynkę. Dlaczego nie enduro? ;-) :D
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-19, 09:48   

Yamaha Virago 535, motur którym zrobiłem już sporo km (teraz kupiłem sobie młodszą) i bardzo gorąco polecam (o ile ktoś nie ma więcej niż 175cm wzrostu, wtedy 750-tka). Bardzo wytrzymały silnik V2, prosty (nie ma co się psuć), zamknięty wał kardana (zero problemów z łańcuchami), praktycznie bezawaryjna, lejesz i jeździsz. 20-letnie egzemplarze bywają jak nóweczki, zero ryski a silnik jak marzenie.

Dlaczego nie enduro.... po 1 bo kocham choppery, uwielbiam się "bujnąć" na luzie bez nerwów (jestem spokojnym człowiekiem) nad jeziorko, rozbić namiot i uczyć się bushcraftowania. Chopper ma ten klimat który uwielbiam (o jaki klimat chodzi można zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=5Z77OQ1a8Sk ). Po 2 ... bo się trochę boję enduro, wiem, że szalałbym deczko po moich wiejskich okolicach i coś czuję nosem, że jakaś gleba musiałaby się trafić :P .

Gdyby ktoś miał pytanka jakieś odnośnie virażki chętnie odpowiem, to motur naprawdę godny polecenia :)
_________________
Carpe Diem
 
 
     
Prowler 
motórzysta


Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 791
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-19, 10:50   

Niezła armatura choć przy takich błyskotkach wole większe pojemności. No i trzeba pamiętać o słabych właściwościach jezdnych tego typu maszyn. Przy poleceniu moim zdaniem trzeba o tym wspomnieć . Co do gleb to kiedyś dawno dawno temu pewien stary moturzysta powiedział mi mądre słowa " motocykliści dzieła się na dwie grupy. Tych którzy leżeli i tych którzy będą leżeć" LwG
_________________
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/u...ew=0&shelf_id=0
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-19, 11:09   

Hmmmm... a co konkretnie masz na myśli pisząc "słabe właściwości jezdne"? Nisko umieszczony środek ciężkości?

To prawda, że nie są to motory na tor wyścigowy. Ale przy spokojnej jeździe bez spiny moim osobistym zdaniem mają idealne właściwości jezdne (w przeciwieństwie do ścigów które przy wolnej jeździe miejskiej są bardzo niewygodne)
_________________
Carpe Diem
 
 
     
xenomorph 


Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-19, 11:17   

Jeździłem 250-ką, teraz mam 125-kę i również nie uważam, aby miały one słabe właściwości jezdne, a wręcz przeciwnie,
śmiga się elegancko. Wiadomo, że to nie enduro, ani super street, ale na tyle lekkie i precyzyjne, aby powiedzieć, iż są
naprawdę zwinne z bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Do ścigaczy także się zgadzam, słabo się jeździ po mieście.
Ale jak się już z miasta wyjedzie... to wiadomo. Choć i tak wolę czopery, itp.

Pozdrawiam 8-)
_________________
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-19, 12:10   

Słabe, bo nie zrobi tak :D jak Africa Twin, Transalp, Tiger 800XC itp.



jeździłem kiedyś Suzuki:
Ostatnio zmieniony przez Zirkau 2016-04-19, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-19, 12:17   

To zwyczajnie motory przystosowane do innych "zadań". Są motocykle offroadowe oraz szosowe. Choppery to maszyny do spokojnego podróżowania i relaxu, wygodniejsze od offroadowych, łatwe w prowadzeniu nawet w mieście (niski środek ciężkości). Ale nie nadają się na górskie bezdroża.

Chyba się nam lekko offtopic robi...
_________________
Carpe Diem
 
 
     
Morg 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 469
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-04-19, 12:26   

Panowie, załóżcie sobie osobny wątek o motocyklach.
_________________
BUK! HONOR! DZICZYZNA!
 
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-19, 12:26   

Będzie się trzeba przenieść do działu turystyka zmotoryzowana.
Niski środek ciężkości to coś wspaniałego. Wówczas 300kg podnosi się lżej niż 200 kg takiego ciężkiego enduro.
Ale akurat enduro lata się troszku wygodniej, bo pozycja równie bardzo wygodna. Układ V (Transalp, Africa) pozwala na lekką jazdę - i słuchania brzmienia fałki :D
Gdybym mógł mieć dwa motocykle, to jeden z nich byłby czoper znów :D , a tak mam uniwersalny :D

Morg - można przenieść?
 
     
Prowler 
motórzysta


Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 791
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-19, 13:16   

viragolo, wygoda a właściwości jezdne to 2 różne rzeczy. Armatura w porównaniu do innych moto gorzej hamuje(małe tarcze i duża masa), gorzej skręca (rozstaw osi, kąt główki, mały prześwit i nisko podnóżki , szepoka opona tył), źle sachowuje się na wyboiach i koleinach ( powody jak wyżej ). Choppery( wymyślone do ścigania się na prostych i po to długi przód co by nie podrywało ) czy cruisery (turystyka na prostych drogach) to specyficzne konstrukcje które zostały wymyślone w USA i nie bez powodu są takie nie inne. (Długie proste i mało zakrętów ) .
_________________
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/u...ew=0&shelf_id=0
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-19, 13:29   

Niby tak, coś w tym jest co piszesz, i pewnie przy 200km/h byłyby te rzeczy odczuwalne. Jednak tymi moturami nie lata się tak szybko i ja przez wszystkie lata jakie mam styczność z chopperami nigdy nie odczułem dyskomfortu podczas jazdy związanego z tym co opisujesz. Dlatego o tym nie wspomniałem przy polecaniu.

Ale masz rację, gdybym przy 160km/h złożył się w ostry zakręt .... od razu rysuję podnóżkiem o asfalt. To motur do spokojnej rekreacji i do tego go gorąco polecam ;) .

PS. Proszę adminów o wydzielenie tematu
_________________
Carpe Diem
 
 
     
Prowler 
motórzysta


Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 791
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-19, 14:01   

Nie trzeba 160 starczy 50, a nawet mniej oraz dobre winkle i armatura zostaje daleko z tyłu za każdym innym rodzajem moto. No i właśnie nie czujesz bo pewnie nie jeździłeś innymi sprzętami
_________________
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/u...ew=0&shelf_id=0
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-19, 14:10   

Być może, mało jeździłem innymi dużymi maszynami. Ale może to też być spowodowane faktem, że jestem bardzo spokojnym kierowcą i biorę zakręt zawsze troszkę wolniej niż mogę, nie ryzykuję, nie widzę sensu. Nienawidzę brawury na drogach.

PS. Proszę adminów o wydzielenie tematu

Chyba o motorach można porozmawiać na forum o motocyklach - a nie będziemy powielać wszystko co już jest. Ale skoro napisałeś do Adminów to poczekamy na opinię.
GawroN
_________________
Carpe Diem
Ostatnio zmieniony przez GawroN 2016-04-19, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-19, 15:17   

Prowler napisał/a:
to specyficzne konstrukcje które zostały wymyślone w USA i nie bez powodu są takie nie inne. (Długie proste i mało zakrętów ) .


ale bez przesady. W normalnej jeździe aż tak źle nie ma. Na zwykłych drogach nie ma jakiegoś szczególnego problemu z zakrętami. W enduro jak zmieniłem opony na bardziej kostkowe, też unikam zamykania opony.
Enduro też nie jest takie super w manewrowaniu - od tego jest supermoto czy skuter :D

Róznica którą czuję to możliwości jazdy po nierównym, brodzeniu itp pokonywaniu przeszkód
 
     
Morg 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 469
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-04-19, 21:43   

Z całym szacunkiem napisałem wam żebyście sobie założyli osobny temat, preferowany dział - turystyka zmotoryzowana. Nie róbcie burdelu a później "niech admin zrobi porządek" albo "niech mod wydzieli posty" i dalej piszecie offtopa w dziale który nie jest do tego przeznaczony. Jak będę miał chwilę to pousuwam posty nie na temat, nic nie będę przenosił, może się w końcu nauczycie.
_________________
BUK! HONOR! DZICZYZNA!
 
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-20, 06:04   

Morg napisał/a:
Z całym szacunkiem napisałem wam żebyście sobie założyli osobny temat, preferowany dział - turystyka zmotoryzowana. Nie róbcie burdelu a później "niech admin zrobi porządek" albo "niech mod wydzieli posty" i dalej piszecie offtopa w dziale który nie jest do tego przeznaczony. Jak będę miał chwilę to pousuwam posty nie na temat, nic nie będę przenosił, może się w końcu nauczycie.


Jeśli dyskusja już się rozpoczęła to nie możemy jej przenieść, nie mamy takich uprawnień. A to chyba nie jest wielki problem wydzielić kilka postów. Dziękujemy.
_________________
Carpe Diem
 
 
     
Tanto 
Administrator


Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 992
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-04-20, 21:16   

Bez nerwów Panowie, wiosna przyszła trzeba wyluzować, a nie podnosić ciśnienie.

W przypadku wydzielania wątku z jakiegoś tematu wskazane jest po zgłoszeniu takiej prośby powstrzymanie się od pisania kolejnych 'offtopów' - niestety mechanizm dzielenia jest dość ułomny i jest to wkurzająca operacja. Dlatego nie dziwie się reakcjom moderatorów.

Temat zostanie wyczyszczony ze zbędnych postów.
_________________
"...wszystkie koty z pyszczkami, które wyglądają, jakby ktoś wkręcił je w imadło, a potem wielokrotnie walił młotkiem owiniętym skarpetą, są Prawdziwmi kotami."
 
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-20, 21:26   

Virage 750 była niegdyś w centrum moich zainteresowań. Niestety po ETZ, Suzuki była duża przerwa. I gdy znów wybierałem motocykl, w moje ręce wpadł Transalp z telewizorem. Choć telewizor kineskopowy ;-) a nie OLED, to ogólne właściwości jezdne są super - nagle otworem stanęły wszystkie drogi polne, leśne, szutry i kałuże - nie trzeba ich omijać :D jak za dzieciaka na ETZ 251 :mrgreen:
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-21, 07:24   

Dziękuję za wydzielenie tematu i sorki za zamieszanie.

Enduro, turystyki mają swój klimat gdy faktycznie trzeba zjechać z ubitej drogi. Może kiedyś przyjdzie czas jeszcze na crossa, ale jakoś na terenach widzę siebie jednak na 4 kółkach w czymś mocno offroadowym ;)

Etz250..... fajna maszynka :) dawno temu w swerze moich marzeń ;) gdy 50ccm to był max.
_________________
Carpe Diem
 
 
     
Dźwiedź 
brat cebka


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 700
Skąd: GoldenCity
Wysłany: 2016-04-21, 13:31   

W GoldenCity mamy super trasy na takie zabawy, a że teren 'pogórniczy', to nadleśnictwo nie ma nic do tego i można używać ile dusza zapragnie na pełnym legalu. :-D
_________________
BUK, HUMOR i DZICZYZNA
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-21, 13:45   

viragolo napisał/a:

Etz250..... fajna maszynka :) dawno temu w sferze moich marzeń ;) gdy 50ccm to był max.


Bład logiczny. Nie 250 a 251
 
     
viragolo 
viragolo


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 127
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 2016-04-22, 07:29   

No tak ;) mój błąd. Ciekawi mnie skąd ta jedynka na końcu...
_________________
Carpe Diem
 
 
     
Zirkau 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 104
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 1984
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2016-04-22, 07:40   

ETZ 250


ETZ 251



251 była mniejsza, bardziej zwrotna...
 
     
Prowler 
motórzysta


Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 791
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-04-22, 11:01   

viragolo, stąd ,że to inny model :D

ps.
Zirkau napisał/a:
251 była mniejsza, bardziej zwrotna...


nie do końca taka mniejsza. O ile dobrze pamiętam rozstaw osi jest praktycznie taki sam różnica jest w kącie główki ramy i bodajże jest krótszy wahacz (251 powstała z przerobionej ramy 150-ki) . Do tego dodajmy mniejszą masę i różnice w rozmiarze kół (w 251 z tyłu jest chyba 16-tka). Stąd 251 jest bardziej zwrotna (słynie z tego ,że łatwo ją spionować i wylądować na plecach ) a 250 bardziej stabilna na prostych i przy dużych szybkościach. Do tego jeszcze różnice w silniku i inne przełożenia napędu wtórnego
_________________
Podobno grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
"boga nie ma jest motór"
kanał yt https://www.youtube.com/u...ew=0&shelf_id=0
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12