Strona 1 z 1
PRZYCZEPKA ROWEROWA
: 11 kwie 2014, 20:49
autor: siux
Przez przypadek trafiłem na takie cudo...
przyczepka
... i tak pomyślałem, dlaczego ciągle widzę dyskusję na temat sakw, a o takim wynalazku cisza? Zastanawiam się czy to nie jest wygodniejsze niż obwieszanie roweru sakwami niczym choinki na Boże Narodzenie. Sama przyczepka ma 8 kg + ładunek więc pewnie trzeba mocniej cisnąć na pedały, ale ciekawe czy komfort kierowania rowerem nie jest większy niż w przypadku gdy ma się sakwy z tyłu, z boku i jeszcze z przodu! Co jest lepsze na kilkudniowe wyprawy?
Czy ktoś z Was miał przyjemność coś takiego używać, czy ktoś ma porównanie między sakwami a przyczepką? Pytam szczególnie te osoby, które robią wypady dłuższe niż 2 doby.
: 11 kwie 2014, 21:12
autor: Zirkau
1. sakwy
2. jak ilość ładunków przekracza, normalne, komfortowe umiejscowienie sakw wówczas przyczepa.
Przyczepa stawia dodatkowy opór, utrudnia manewrowanie, ale pozwala obniżyć środek ciężkości. Ja z przyczepki się wyleczyłem, ale nie zaprzeczę, że daje też pewne możliwości.
[ Dodano: 2014-04-11, 21:15 ]
1. sakwy
2. jak ilość ładunki przekracza, normalne umiejscowienie sakw wówczas przyczepa.
Przyczepa stawia dodatkowy opór, utrudnia manewrowanie, ale pozwala obniżyć środek ciężkości. Ja z przyczepki się wyleczyłem, ale nie zaprzeczę, że daje też pewne możliwości.
Zastanów się czy Extrawheel nie będzie lepsza ( z kołem jak w rowerze )

: 12 kwie 2014, 17:15
autor: yaktra
Nie będę tu nikogo namawiał do kupna czy też odradzał ów zakup.
Pozwolę sobie jednak na taki krótki komentarz;
zwróćcie uwagę na odległość/ długość uchwytu który montowany jest do osi roweru. W przypadku zdjęcia które tu umieszczę poniżej, przyczepka/ ów element dostosowany jest do średnicy koła 26 cala. Przy średnicy 28' wchodzi w grę opona tylko średniej grubości bieżnika 1, 4 - 1, 75" nic powyżej. Generalnie ten wózek wizualnie i funkcyjnie jest jak najbardziej OK.
Dodam tu jeszcze, że swoją wiedzę opieram na zakupie jaki dokonał kolega. Wcześniej pożyczał dwukołowe wózki. Postawił na przyczepkę jednokołową a to z racji tego, że jest bardziej manewrowa niż te dwukołówki. Stawia mniejszy opór toczenia a przeszkody omija prawie idealnie jak tylna oś roweru.

zdjęcie pobrane z sieci
: 12 kwie 2014, 18:20
autor: greenshadow
yaktra, ale można kupić tą przyczepkę z mocowaniem pod 28" i wtedy będzie dłuższy ten element?
: 12 kwie 2014, 19:18
autor: yaktra
greenshadow pisze:yaktra, ale można kupić tą przyczepkę z mocowaniem pod 28" i wtedy będzie dłuższy ten element?
Nie wiem Kolego. Ja tylko zwracam uwagę ewentualnym kupującym/ zainteresowanym, że warto o ten wymiar podpytać. Miałem ten element w ręku przed zamontowaniem i widok zaraz po montażu. Odległość opony od, nazwijmy to widełkami, była może ze 2 cm. Zatem warto podpytać sprzedającego. Podzielam jednak Twoje zdanie - być może są i takie, ostatecznie, wysokich facetów nie brakuje a ci wybierają tylko i wyłącznie wymiar koła 28', zatem i wózki powinny być odpowiednio dostosowane...
pozdrawiam

: 12 kwie 2014, 20:26
autor: siux
Dzieki Yaktra za podpowiedź bo też mam koła 28, a nie pomyślałem o tym mankamencie...
Ale generalnie wyczytuję z Twojej wypowiedzi pozytywną opinię odnośnie samej przyczepki, to się cieszę:)
: 13 kwie 2014, 14:16
autor: yaktra
Ale generalnie wyczytuję z Twojej wypowiedzi pozytywną opinię odnośnie samej przyczepki, to się cieszę:)
Gdyby nie inne wydatki

: 17 kwie 2014, 21:53
autor: Bubel
ja mam dwie tte przyczepki ExtraWheel na 28" kołach. do 30 kilo można pakowac spokojnie. nie wypinają się, jeździłem po asfalcie, lasach, piachu i gdzie jeszcze się dało - ocena 9,5/10 (osłona od strony koła mogłaby być bardziej wytrzymała).
jeśli ktoś chce potestować to zapraszam

: 17 kwie 2014, 23:02
autor: siux
Tyle, że ExtraWheel kosztuje ponad 6 stówek i trzeba dokópić sakwy, bo to tylko gołe koło z mocowaniem!!!
: 17 kwie 2014, 23:08
autor: hejtyniety
ale używkę da się wyrwać za 250 zł. Sam się kiedyś skusiłem, tyle, że na starszy model, czyli z bocznymi siatkami na bagaż a nie stelażem do sakw. Moim zdaniem warto, jest krócej i lżej niż w przypadku pierwszej zaprezentowanej przyczepki. Ale generalnie bazą dalej powinien zostać rower - potwierdzi to każdy kto miał jakieś przygody gdzie trzeba było rower przenieść czy przewieść w środku komunikacji miejskiej.
: 17 kwie 2014, 23:45
autor: Bubel
też mam tę wersję z siatkami i jest to nie tyle STARSZY model co pierwszy (wciąż do zakupu chyba) bo szły równolegle. W siatki wrzuca się szpej w workach żeglarskich i jest bajka. ja te przyczepki po 8 stów za sztukę kupowałem z oryginalnymi workami EW
: 18 kwie 2014, 08:20
autor: kubush
Przyczepka może i fajna opcja (sam jeszcze nie testowałem) ale pewnie wesoło się robi kiedy trzeba się wgramolić do PKP samemu
Na wypady do tygodnia ja spokojnie się pakuję w 2 sakwy, przeważnie w 2x20L.
Na dłużej, jeśli muszę wziąć więcej żarcia, to zakładam dodatkowo małe sakwy na przód.
: 18 kwie 2014, 10:05
autor: hejtyniety
Przy czym należy dodać, że aby przekroczyć możliwości załadunku normalnego wyprawowego roweru trzeba się naprawdę dużo napakować. W przyszłym roku planuję zamknąć pierścień wokół Bałtyku - jakieś 1,5 miecha na rowerze przez kraje, gdzie szama jest droga. Być może wtedy przyda się przyczepka wyładowana żarciem

: 18 kwie 2014, 11:20
autor: Bubel
ładując się do pkp odpinasz przyczepkę. odpięcie/przypięcie zajmuje jakieś 3-4 sekudy
: 18 kwie 2014, 11:49
autor: siux
hejtyniety ktoś taki jak Ty (zdolny)

to przyczepkę typu Extrawheel mógłby zrobić sam i pewnie nie wyszłoby drożej niż stówka. Jak planujesz taką wyprawę to może warto spróbować, a jakieś koło i kilka innych elementów na pewno u siebie znajdziesz.

: 18 kwie 2014, 13:34
autor: kubush
ładując się do pkp odpinasz przyczepkę. odpięcie/przypięcie zajmuje jakieś 3-4 sekudy
nie to miałem na myśli, raczej problem z wejściem z rowerem do pociągu a potem powrót po przyczepkę i przeciskanie się z tym wszystkim. Najzabawniej bywa w pociągach bez przedziałów rowerowych:
A jak jeszcze pociąg jest wyładowany do pełna ludźmi to dopiero zabawa

: 18 kwie 2014, 15:20
autor: hejtyniety
Kubush, na tej zasadzie jakakolwiek jazda "towarowa" jest ryzykiem. Nie zmienia to faktu, że pierw proponuję obciążyć do granic możliwości rower a dopiero później bawić się w przyczepkę. (wyjątek - "stacjonarne" imprezy, gdzie rowerem tylko dojeżdżamy, zrzucamy balast i na miejscu cieszymy się z lekkiego rowerka (np. szosowego) )
Ja przyczepkę już mam, więc samoróbki robić nie będę. Natomiast wykonanie tego nie jest takie proste i oczywiste. Spotkałem się natomiast z ciekawym projektem podobnym do EW opartym o przedni widelec i koło - co prawda największą wątpliwość dalej budzi we mnie element kluczowy, czyli spięcie przyczepki z rowerem, ale jakoś tam dają radę budżetowo...
: 18 kwie 2014, 16:56
autor: Bubel
doktor - mam zapasowe zapiecia do EW

jakbys kiedys potrzebował
: 18 kwie 2014, 20:45
autor: Prowler
hejtyniety, tak z ciekawości czy przy rowerach jest podawana maksymalna ładowność ?
: 18 kwie 2014, 20:49
autor: kamykus
Z tego co pamiętam, każdy rower ma w instrukcji maksymalnie obciążenie dla ramy.
Edit: W moim Eurobike pisze o 140kg
: 18 kwie 2014, 20:51
autor: hejtyniety
Jeden szybkozamykacz do EW bym potrzebował, bo na razie mam tylko nakrętki na pełną oś
Większość rowerów nie ma podanej ładowności, czasami jedynie bagażniki mają coś tam napisane. Kiedyś też szukałem informacji na ten temat i jedyne co udało mi się znaleźć to jakaś tam europejska norma która stwierdza, że jeżeli nie jest napisane inaczej każdy produkt powinien mieć nośność 150 kg.
: 18 kwie 2014, 22:48
autor: Bubel
to przypomnij mi przed Doczową imprezą żebym wziął
: 19 kwie 2014, 08:08
autor: hejtyniety
To przypomnę

A już teraz przypominam, żebyś cyknął zdjęcia rowerka i do mnie przesłał

: 19 kwie 2014, 09:02
autor: Bubel
ano fakt - już się robi!