Programy w wersji portable - wasze doświadczenia

dyskusje na tematy nie związane z tematyką Forum (co wcale nie oznacza że można tu pisać co tylko się zamarzy)

Moderatorzy: Morg, GawroN, thrackan, Abscessus Perianalis, Valdi, Dąb, puchalsw

Awatar użytkownika
hejtyniety
Posty: 686
Rejestracja: 08 maja 2010, 17:50
Lokalizacja: Katowice
Tytuł użytkownika: Warsztat 77 Katowcie
Płeć:

Programy w wersji portable - wasze doświadczenia

Post autor: hejtyniety »

Jako, że są wśród nas osoby które coś tam więcej mają do czynienia z kompami zwracam się z problemem:

Jako, że mój komp ostatnio robi dziwne jaja co skutkuje tym, że potrafi się posypać wpadłem na pomysł, żeby wszystkie najważniejsze dokumenty mieć skopiowane na pendrive podpięty na stałe do kompa. Pen mam fajnego, bo nie wystaje bardziej niż reciver z myszki i może być na stałe wpięty, nawet podczas transportu.

O ile podstawowe programy takie jak przeglądarka czy poczta są do odpalenia z pena, podobnie jak jakiś podstawowy pakiet office czy edytor obrazów. Problem leży w jakimś dobrym programie który zsynchronizuje mi w sposób automatyczny i możliwie zauważony najważniejsze foldery z danymi, najlepiej jakby był odpalany z pena, bo mógłbym to wtedy synchronizować także z dokumentami na uczelnianym komputerze.

Jest to do zrobienia czy mam za duże wymagania?
Śląskie Knifesession - każdy pierwszy czwartek miesiąca w barze Dixie w Katowicach, start 17.00
Awatar użytkownika
kubush
Posty: 285
Rejestracja: 16 lut 2012, 21:11
Lokalizacja: Silesia
Gadu Gadu: 25553
Płeć:

Post autor: kubush »

Może nie do końca odpowiem na twoje pytanie dotyczące wykorzystania pena ale może to rozwiązanie też Ci się spodoba.

Ja do synchronizacji między kilkoma komputerami i telefonem używam programu dropbox
Wygląda to tak że po instalacji i założeniu konta, program tworzy na komputerze folder, do którego wrzucasz to co potrzebujesz (dokumenty, zdjęcia, programy w wersji portable itp.).
Wszystko co jest w tym folderze jest przechowywane w chmurze i automatycznie synchronizowane przez internet z każdym komputerem/telefonem, na którym sobie zainstalujesz dropboxa.
Dodatkowo sam program posiada funkcjonalność przywracania skasowanych plików czy udostępniania plików znajomym.
Jakbyś miał jakieś dodatkowe pytania to pisz.
Awatar użytkownika
Morg
Posty: 470
Rejestracja: 09 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Szczecin
Gadu Gadu: 1586833
Płeć:

Post autor: Morg »

Potwierdzam opinię Kubush'a, jest to lepsze rozwiązanie niż instalowanie na pamięci USB, które mają tendencję do wywalania się.
BUK! HONOR! DZICZYZNA!
Awatar użytkownika
puchalsw
Posty: 1742
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:36
Lokalizacja: Zielona Białołęka
Tytuł użytkownika: Skandynawski Oprawca
Płeć:

Post autor: puchalsw »

hejtyniety, kiedyś używałem pakietu zainstalowanego na pamięci USB. Był tam Mobile Office, przeglądarka z moimi zakładkami, dokumenty osobiste, zdjęcia, etc...
Wszystko to synchronizowało się z moim laptopem, dodatkowo miałem drugą pamięć z przenośną wersją Linuxa...
Ale tak jak Szanowni Przedmówcy napisali powyżej: Dropbox rocks, a chmura rządzi :D
I w przeciwieństwie do innych rozwiązań, Dropbox nie zobowiązuje Cię do łączenia się z netem za każdym razem. Możesz pracować na wszystkich dokumentach off-line, ponieważ są one zapisane na lokalnym dysku komputera, na którym w danej chwili pracujesz. Więc nie ma obawy utraty dokumentów, "jak by coś się stało". Synchronizacja odbywa się w tle, bez Twojego udziału.
Aby nie musieć pamiętać o kopiowaniu dokumentów do foldera Dropbox, najlepiej zamiast w "Moje Dokumenty" (czy "dokumenty" dla Maca), trzymać wszystkie pliki na Dropbox folder.

Jako świetne uzupełnienie Dropboxa odnajduje Evernote. Ale to już inna historia.
F..k it, I'll Do It Myself!
Awatar użytkownika
GawroN
Posty: 649
Rejestracja: 18 kwie 2012, 20:11
Lokalizacja: Chorzów / Śląsk
Gadu Gadu: 1519631
Tytuł użytkownika: Szczupły blondyn
Płeć:

Post autor: GawroN »

office 365+ (chmurka) + sky drive (5 GB) i masz wszystko
osobiście używam sky drive żeby laptopa nie nosić między pracą i biurem.
Może być też opcja że wsadzasz pendriva do kompa i on sam Ci go przygotowuje do pracy i synchronizuje dane.
Jedyna wada tego rozwiązania to Microsoft i opłaty. O ile sky drive jest za free (do 5 GB - ale na biurową prace to wystarczy) to Office 365+, już nie.
Awatar użytkownika
hejtyniety
Posty: 686
Rejestracja: 08 maja 2010, 17:50
Lokalizacja: Katowice
Tytuł użytkownika: Warsztat 77 Katowcie
Płeć:

Post autor: hejtyniety »

Dzięki za porady! Na pewno dropboxa spróbuje, ale dalej wolałbym mieć jakiś backup niewymagający podpięcia do neta i nieuzależniający od osób trzecich. Coś z programów które tylko synchronizują dane komp/pendrive?
Śląskie Knifesession - każdy pierwszy czwartek miesiąca w barze Dixie w Katowicach, start 17.00
Awatar użytkownika
puchalsw
Posty: 1742
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:36
Lokalizacja: Zielona Białołęka
Tytuł użytkownika: Skandynawski Oprawca
Płeć:

Post autor: puchalsw »

No to skoro tak się upierasz, to tutaj znajdziesz pakiet o którym wspominałem.
http://portableapps.com/
F..k it, I'll Do It Myself!
ODPOWIEDZ