Zasady obowiązujące na Forum

Lektura obowiązkowa

Moderatorzy: Morg, GawroN, thrackan, Abscessus Perianalis, Valdi, Dąb, puchalsw

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tanto
Administrator
Posty: 1086
Rejestracja: 26 sie 2007, 19:17
Lokalizacja: Szczecin
Gadu Gadu: 1743064
Płeć:

Zasady obowiązujące na Forum

Post autor: Tanto »

Założenie konta na Forum reconnet.pl jest jednoznaczne ze zobowiązaniem się użytkownika Forum do przestrzegania zasad zawartych poniżej. Jeżeli użytkownik po założeniu konta uzna, że sprostanie tym warunkom jest w jego przypadku niemożliwe, to po zgłoszeniu tego do Administratora konto może zostać usunięte. W przypadku usunięcia konta, posty napisane przez danego użytkownika nie będą usuwane ponieważ stanowią one integralną część prowadzonych dyskusji i ich wykasowanie mogło by wypaczyć przesłanie innych wypowiedzi.

Rzeczy oczywiste:
1. Administratorzy zawsze mają rację
2. Jeśli z jakiegoś (niewyobrażalnego ;-) ) powodu Administratorzy lub Moderatorzy nie mają racji, to patrz pkt. 1
3. Moderatorzy posiadają uprawnienia do: wydania użytkownikowi ostrzeżenia lub polecenia korekty - tytułu tematu, merytorycznej zawartości treści, pisowni lub błędów ortograficznych. Wprowadzenia zmian w polu podpisu: rozmiaru i koloru tekstu, treści zakłócających przeglądanie forum oraz treści niezgodnych z prawem.
4. Każdy z użytkowników forum zobowiązany jest do dbania o utrzymanie jak najwyższego poziomu forum, zarówno w kwestiach związanych z tematyką forum, jak i poprawności języka pod względem ortograficznym oraz stylistycznym.
5. Wszelkie personalne 'wycieczki' w stosunku do innych użytkowników forum będą traktowane z pełną surowością. Zabronione jest stosowanie różnych form zaczepki, złośliwości i kpin, ogólnie przyjętych za naruszenie netykiety i kultury osobistej. Wszelkie spory nie związane bezpośrednio z toczoną dyskusją w temacie należy rozwiązywać tylko i wyłącznie przez system Prywatnych Wiadomości (PW)
6. Osoby kierujące groźby lub nękające innych Użytkowników Forum, zarówno w postach, wiadomościach PW jak i w Shoutboxie, będą karane ostrzeżeniami, a w przypadkach rażącego przekroczenia dobrych manier - usunięciem z Forum (banem)
7. Ortografia i interpunkcja - każdy piszący na forum powinien dokładnie sprawdzić pisownię przed wysłaniem posta. Należy unikać niechlujnego pisania wiadomości. Jeżeli szanujesz czas i wiedzę innych użytkowników Forum i chcesz od nich otrzymać odpowiedź, zadbaj o schludny i poprawny ortograficznie wygląd swojej wiadomości. Dopuszczamy pisanie bez polskich liter.
Jeżeli ktoś ma problemy z ortografią zalecamy sprawdzanie tekstu w edytorach z modułem sprawdzania pisowni lub używanie przeglądarki Firefox. Notoryczne, złośliwe, łamanie zasad pisowni będzie traktowane jak przejaw braku szacunku dla innych użytkowników forum oraz dziedzictwa kulturowego jakim jest nasz język.
Niedopuszczalne jest stosowanie wytykania błędów językowych jako argumentu w dyskusji.
8. Przed założeniem nowego tematu wskazane jest sprawdzenie w wyszukiwarce czy nie był on już wcześniej poruszany. Nowe tematy świadczące o absolutnym braku zaangażowania użytkownika w znalezienie rozwiązania nurtującego go problemu (np. tematy zawierające ogólnikowe pytania 'jaki kupić nóż'), będą kasowane przez osoby zarządzające forum. Nieuzasadnione i bezcelowe powielanie wątków już istniejących może skutkować ukaraniem zakładającego taki temat.
9. Przed napisaniem wiadomości lepiej zastanowić się czy wnosi ona coś do dyskusji, wpisy nic nie znaczące będą konsekwentnie kasowane.
10. Zamieszczanie odsyłaczy do materiałów o charakterze krótkotrwałym, których aktualność po określonym czasie wygasa, takich jak wszelkie linki do aukcji, ofert promocyjnych, wyprzedaży i itp. dozwolone jest wyłącznie przy jednoczesnym umieszczeniu w wiadomości nazwy przedmiotu/produktu do którego odnosi się dany link oraz jego krótkiego opisu. Mile widziane jest dodanie zdjęcia przedmiotu, umieszczonego np. na serwerze www.imageshack.us* a na forum wklejamy jego miniaturkę (thumbinal) z linkiem do dużego obrazka.
11. W dziale GIEŁDA mogą ogłaszać się wyłącznie osoby aktywnie udzielające się na forum (ale konkretnie, a nie piszące nic nie wnoszące ogólniki) i z minimum 4 miesięcznym stażem, a towary powinny mieścić się w tematyce forum.
12. Sklepy mogą się zareklamować umieszczając LINK i parę słów (dosłownie!) o ofercie w dziale SKLEPY (oferta oczywiście powinna być związana w tematyką forum). Zabronione jest jakiekolwiek wyróżnianie zakładanego tematu (ikonki, ankiety itp.) oraz reklamowanie swojego sklepu poza działem SKLEPY (np. za pomocą banerów, podpisów, częstego zamieszczania w tematach linków do produktów z oferty sklepu, itp.). Wyjątek od tej zasady stanowią sklepy czynnych użytkowników Forum (którzy zamiar reklamowania swojej działalności muszą uzgodnić z administratorami). Zabroniona jest kryptoreklama. W przypadku podejrzenia o działania reklamowe zarząd Forum ma prawo do usuwania takich treści bez informowania o tym fakcie.
13. Częste lub notoryczne niewywiązywanie się z transakcji (lub ich nierzetelne załatwianie) zawartych w dziale Giełda (zarówno jako osoba kupująca jak i sprzedająca) zgłaszane przez Użytkowników, skutkować będzie ostrzeżeniem. Recydywa, będzie prowadzić do zakazu umieszczania ogłoszeń w dziale Giełda.
14. Za zachowanie wybitnie niekoleżeńskie, obraźliwe lub uwłaczające innym Uczestnikom, lub za chuligańskie wybryki, podczas grupowych spotkań Forumowych, Zlotów czy biforków, Administracja ma prawo ukarać taką osobę ostrzeżeniem, czasowym, lub dożywotnim banem. Osoby, które utraciły dostęp do forum, nie mają prawa do przyjazdu na oficjalne spotkania użytkowników forum.
15. Jedna osoba, może założyć tylko jedno konto na forum. Multikonta, będą banowane od razu, zaś na głównym pojawią się ostrzeżenia (liczbę ustala nakładający karę wg. wewnętrznych uregulowań). Jeśli nie możesz zalogować się na swoje konto, napisz wiadomość na: recon@reconnet.pl i wyjaśnij swój problem. Zakładanie nowego konta w takiej sytuacji, będzie wiązało się z przyjęciem konsekwencji wiążących się ze złamaniem regulaminu.


* imageschack też potrafi robić czystki dlatego warto założyć sobie konto i mieć pewność że nic nie wykasują.

Powyższe zasady są na tyle oczywiste że nie powinny wzbudzać kontrowersji, jeśli ktoś ma uwagi i propozycje to zapraszam do "Sprawy organizacyjne". Zasady będą jeszcze rozszerzone o informację o sposobach umieszczania zdjęć na Forum.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tanto, łącznie zmieniany 3 razy.
"...wszystkie koty z pyszczkami, które wyglądają, jakby ktoś wkręcił je w imadło, a potem wielokrotnie walił młotkiem owiniętym skarpetą, są Prawdziwmi kotami."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasady obowiązujące na Forum”